Frukostvecka - Smoothies

2012-02-14 @ 08:00:00



Smoothie nr 1, Hallonsmoothie:

♥ Häll 2,5 dl vaniljyoghurt i en tillbringare

♥ Tillsätt en halv banan. TIPS! Hacka bananen i mindre bitar innan du lägger ner den i tillbringaren →lättare att mixa!

♥ Tillsätt ca 1-2 dl hallon beroende på hur mycket smak du vill ha

♥ Mixa till slät smoothie!



Smoothie nr 2, Mangosmoothie:

♥ Häll 2,5 dl vaniljyoghurt i tillbringare

♥Tillsätt en halv banan

♥ Skär loss och hacka mangobitarna så att de fyller ett decilitermått. Samma sak gäller även här, vill du ha mer smak → mer mango!

♥ Mixa till slät smoothie!



Smoothie nummer 3, Kiwismoothie:

♥ Häll 2,5 dl vaniljyoghurt i tillbringare

♥Tillsätt en halv banan

♥ Dela kiwin i två, gröp ur halvan med sked och hacka sedan upp innehållet i mindre bitar. Jag använde mig av totalt 5 kiwihalvor!

♥ Mixa till slät smoothie!



För de som känner sig lite desorienterade i smoothie-djungeln, personer likt mig själv, är recepten ovan verkligen något att rekommendera. De är enkla att följa och det går att få otroligt många olika varianter av både färg och smak eftersom antalet bär och frukt nästan är oändligt. Anledningen till att jag skriver "smoothie-djungeln" är för att det finns verkligen hur många olika varianter på recept som helst, i detta fall använde jag mig av vaniljyoghurt till själva grunden men det går också att ha t.ex. mjölk och glass som är ett litet onyttigare, dock godare enligt mig själv som är en sockerfantast, alternativ.

Bon appétit!

/Evelina

Kommentarer
Postat av: Eva

provade göra de här med yoghurt och kiwi:P barna älska att dricka småtthies till frukost:P tyvärr är min yngsta kiwi allergiker så det blev en sväng upp på akuten en morgon haha:P

2012-03-10 @ 11:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0