Helgspecial - Snickerskakor

2012-03-04 @ 15:00:00








Gör så här:

♥ Blanda allt utom cornflakes, kokos, blockchoklad och olja i en kastrull.

♥ Värm upp på svag värme, och låt ingredienserna smälta ihop

♥ Rör ned krossad cornflakes och kokos.

♥ Bred ut "smeten" i en bakplåtspapperklädd form. (Smeten är tjock och formbar, så du behöver inte ha någon speciell storlek på formen.) Det ska vara ca 2-2,5 cm tjockt.

♥ Smält blockchokladen i micron. Tillsätt 0,5 msk olja för extra glans och smidighett. Rör om.

♥ Bred ut den smälta chokladen på kaksmeten. Låt stelna i kylen.

♥  Skär kakan i små fyrkantiga bitar, lagom stora att stoppa i munnen. 2x2 cm brukar bli lagom.

♥  Förvara i kyl.

(Ta fram ca 10 min innan servering.)

Blev tipsad om denna speciella kaka och jag måste säga er: det är det godaste jag ätit - någonsin! Bullar, wienerbröd, napoleonbakelser släng er i väggen! På tre dagar tog dessa slut och det blev ändå riktigt många kakor av receptet ovan. Väldigt lätt att tillaga och tar inte alls lång tid för att bli så god!!! DETTA ÄR ETT MÅSTE-BAKA-NÅGON-GÅNG-I-SITT-LIV! Hoppas ni blir lika förälskade som jag. Denna goding får självklara 5/5 toasts!!


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0