Frukostvecka - Scones

2012-02-13 @ 08:00:00




♥ Sätt ugnen på 200°

♥ Blanda de torra ingredienserna i en skål. Dvs. mjöl, bakpulver och salt.

♥ Rör sedan ihop filen, ägget och honungen i en annan skål.

♥ Tillsätt sedan de torra ingredienserna och smöret.

♥ Arbeta därefter ihop allt till en deg och göra åtta små bullar av den.

♥ Smöra muffinsplåten och lägg dit bullarna. (Man kan givetvis skippa muffinsplåten och göra klassiska scones!)

♥ Grädda i 15 minuter.

Scones kan verkligen liva upp vilken frukost som helst, speciellt då det är så enkelt att göra! Känns skönt att veta att jag klarade mig på högstadiets HK-kunskaper. Sägas bör dock att man kanske vill vara lite försiktig med honungen. Är man inte van vid söta frukostbröd eller som jag som lärt mig av min mormor att ha honung på mackan, ska man nog snåla lite då det blir rätt sött. Annars är det bara att köra på:)

Godmorgon!

/Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0