Helgspecial - Chokladbollar

2012-02-26 @ 14:31:42


I köket finns det två saker jag är helt säker på, hur man lagar stuvade makaroner och hur man bakar chokladbollar. Chokladbollar tänker du och rynkar på näsan, kul helgspecial. Förstår att det kan låta lite oglamoröst men då har du inte smakat dessa. Chokladbollsrecept har jag mixtrat på med länge och det här är mitt senaste och helt klart godaste.

Ingredienser

4 dl Havregryn
1 dl Socker
½ dl Sirap
100 g margarin

2 ½ msk Kakao
1 ½ msk Vaniljsocker
4 msk Kaffe


♥ Knåda ihop alla ingredienserna i en skål

♥ Rulla till små bollar och rulla sedan i pärlsocker, kokos eller något annat du tycker är gott

Tycker det är jättesvårt att säga några exakta mängder egentligen, men är man inte överförtjust i kaffe kan man snåla lite. Annars är mitt största tips att använda riktigt vaniljsocker istället för vanillinsocker då man bakar de här chokladbollarna, det blir så mycket godare då. Tror inte jag behöver förklara mer, jag tror på dig, du kan klara det här. Lycka till!

/Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0