Miljövecka - Lax med matvete

2012-02-29 @ 12:00:00



Gör så här:

♥ Sätt ugnen på 225°C.

♥ Lägg laxbitarna i en smord ugnsform och strö på citronpeppar.

♥ Låt ligga i ugnen ca 12 minuter.

♥ Koka 2 portioner matvete enligt burksanvisningen på förpackningen.

♥ Servera med grönsaker.

Jag gjorde den här rätten så miljövänlig som möjligt genom att använda mig av ekologiska livsmedel. Vad man kan tänka på när man köper lax är att gärna köpa KRAV-odlad eller vildfångad MSC-märkt lax från Stilla havet. Regnbågslax som odlas i Sverige, Norge och Finland är också bra miljöalternativ. Matvete är en personlig favorit och kan användas istället för ris, potatis och pasta. Det är ett miljövänligare alternativ som dessutom är KRAV-märkt. Som grönsak valde jag ekologiskt odlade minitomater. Lättillagad och mycket god rätt!

/Linda


Kommentarer
Postat av: NATTIZZCUTE

nice besök mig gärna :D

fin design ;)

2012-04-13 @ 16:46:26
URL: http://naaattizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0