Vegvecka - Pasta med färska champinjoner

2012-02-01 @ 16:06:00

-Tagliatelle, färska champinjoner och vitlök


Det här är en mycket enkel pasta, de bästa pastorna är oftast det. Den innehåller i princip bara det som visas på bilden ovan. Superbra att göra när man kommer hem efter en härlig dag på skolan och så snabbt som möjligt vill sätta igång med läxorna.

♥ Först av allt satte jag på pastavatten, i det kokande vattnet la jag ner tagliatelle och salt.

♥ Till fyra portioner skivade jag sedan 15 champinjoner.

♥ Sedan pressade jag en vitlöksklyfta och fräste den i lite smör så att den fick en fin färg.

♥ Efter det la jag ner svampskivorna. Stek även dem så att de får en färg som du tycker ser fin ut. Jag är expert på att steka mina på högsta  värmen och få kvar några sorgliga russin. Så gör alltså inte det, tips från coachen.

♥ När du känner dig nöjd med färgen kan du salta och vitpeppra lite.

♥ Puddra sedan ungefär en matsked vetemjöl över svamparna och späd med grädde eller mjölk. Då bör du ha fått en redning.

♥ Nu har förhoppningsvis även din tagliatelle kokat färdigt, så häll av vattnet från den och häll istället på din svampredning.

♥ Bra jobbat, nu kan du äta!



Det var godare än det ser ut på bilden, jag lovar!

/ Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0