Pajvecka - Wok och kycklingpaj

2012-02-22 @ 12:00:00



Gör så här:

♥ Sätt ugnen på 255 grader.

♥ Blanda smör, mjöl och vatten i en bunke och tryck sedan ut degen i en pajform.

♥ Förgrädda i cirka 5 minuter.

♥  Skär kycklingfiléerna till små tärnade bitar och stek dem. Stek därefter även bacon och fräs de wokade grönsakerna lite lätt.

♥ Häll gräddfil, mjölk, sambaloelek och thaisås i en kastrull och koka upp under omrörning några minuter, så att såsen tjocknar något.

♥ Lägg sedan kycklingbitar, bacon och grönsaker på pajdegen och häll över såsen.

♥ Strö över osten så att det täcker överallt och sätt in i ugnen i cirka 30-35 minuter eller tills att den har fått en fin gyllenbrun färg.

♥ Dekorera gärna med lite salladsblad ovanpå. Smaklig måltid!



Den här pajen gjorde jag för första gången för några år sedan och det började med att jag inte hade något recept alls, utan gjorde en paj utav de ingredienserna som jag hade hemma. Den blev väldigt god och har därför fortsatts att tillagas hemma hos mig. Jag tycker att den är väldigt rolig, då man inte ser en paj bestående av wokgrönsaker så ofta, men det är faktiskt riktigt gott! Jag tycker även att ni ska ta chansen och våga prova något nytt och kanske inte alltid följa alla recept slaviskt. Man kan nämligen lyckas väldigt bra och kanske komma på något som är ännu bättre. Dessutom blir det ju något nytt som man kanske inte ätit tidigare och det är ju alltid ett plus i kanten.

Greppa tag i stekspaden och våga!

/Frida

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gott det ser ut. Kram

2012-02-28 @ 18:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0