Internationell vecka - Tortelloni med avokado och räkor

2012-03-13 @ 12:00:00






Ingredienser
4 portioner:
500 g Tortelloni (fylld med örter eller pesto)
2 msk olivolja
1 purjolök, hackad
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 ½ dl vitt vin (jag använde mig av matlagningsvin)
2 dl dill hackad
2 avokador, tunt skivade
300 - 400 g räkor, skalade
1 dl parmesanost, riven

Gör såhär:

♥ Koka tortellonin enligt anvisningen på förpackningen

♥ Hacka purjolöken

♥ Värm upp en stekpanna med olja och låt purjolöken mjukna på ganska låg värme, utan att den tar färg

♥  Hacka dill, hyvla osten och bearbeta sedan avokadon i fina bitar

♥ Salta, peppra och tillsätt vinet till purjolöken

♥ Vänd ihop avrunnen tortelloni, purjolök, dill, avokado, räkor och parmesan. Servera genast


Viva la pasta!
Pasta är det första jag tänker på när jag hör ordet Italien och jag är verkligen ett stort fan. Det är vardagsvänligt, enkelt och gott, dock så är det lätt att man blir bekväm och bara lagar det man brukar..  Pasta är Italiens nationalrätt men ändå finns det en enorm variationsrikedom när man ska laga något med pasta, det är bara att låta fantasin flöda. Just denna rätt var väldigt lättlagad och GOD, mina testkaniner tyckte detsamma. Dock så anser jag att man borde ha mer krydda än vad som står i receptet, men det är ju helt upp till en själv.

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0